Gå till huvudinnehåll

Opret en borger - Kunskapsbas / Administrationssystem / Borgere - Stella Care Support

Opret en borger

Författarlista

Sådan opretter du en bruger

Denne vejledning hjælper dig med at forstå, hvordan en administrator opretter en ny bruger i Stella Cares Administration System, samt hvilke loginmetoder der kan bruges.

Hvad er en bruger?

En bruger er en medarbejder, pårørende eller administrator, som har adgang til Stella Cares Administrationssystem eller app.

Alle brugere skal tilknyttes en afdeling og tildeles den korrekte loginmetode.

Der findes tre måder at oprette en bruger på, afhængigt af hvordan brugeren skal logge ind:

  • Opret bruger med telefonnummer (brugeren opretter selv sit login)

  • Opret bruger med brugernavn og adgangskode (administrator opretter loginoplysningerne)

  • Opret bruger til MitID-login


Sådan opretter du en bruger

  1. Gå til menuen “Brugere” i venstre side af Administrationssystemet.

  2. Klik på “+ Opret bruger” i øverste højre hjørne.

  3. Vælg, hvordan brugeren skal oprettes:




Opret bruger med telefonnummer

Denne mulighed lader brugeren selv oprette sit login.

Trin:

  1. Indtast brugerens telefonnummer under “Selvregistrering”.

  2. (Husk at tilføje + og landekode, f.eks. +45)

  3. Tildel korrekt afdeling og rolle

  4. Klik “Gem”


Opret bruger med brugernavn og adgangskode

Administrator opretter loginoplysningerne manuelt.

Trin:

  1. Vælg “Standard”

  2. Indtast et brugernavn og en adgangskode til brugeren

  3. Udfyld navn, e-mail og telefonnummer

  4. Tildel korrekt afdeling og rolle

  5. Klik “Gem”




  6. Brugeren kan nu logge ind med de oplysninger, du har oprettet.


Opret bruger til MitID-login

Bruges hvis organisationen anvender ekstern adgangsstyring.

Trin:

  1. Vælg “MitID”

  2. Indtast brugerens navn, e-mail og CPR-nummer

  3. Tildel korrekt afdeling og rolle

  4. Klik “Gem”

  5. Brugeren logger herefter ind med MitID i stedet for loginoplysninger oprettet i systemet.


Tips

  • Tjek altid, at brugeren er tilknyttet den korrekte afdeling og rolle.

  • Oprettelse via telefonnummer er ideel til brugere, der selv skal oprette et sikkert login.

  • Brugernavn/adgangskode er nyttigt til midlertidige eller interne konti.

  • MitID skal kun anvendes, hvis jeres organisation bruger ekstern godkendelse.


Hjälpfull Oanvändbar